III Wystawa Makiet Kolejowych oraz Kolejowy Dzień Dziecka z PKP Intercity
Zapraszamy na prawdziwą podróż przez świat kolei – od miniaturowych modeli po stalowe kolosy na torach!
W ostatni weekend maja, jeden z najnowocześniejszych dworców kolejowych w Polsce – Łódź Fabryczna – znów stanie się sercem kolejowej pasji i rodzinnej zabawy. Już po raz trzeci zapraszamy na Wystawę Makiet Kolejowych, która w tym roku zyska jeszcze szerszy wymiar – łącząc świat modelarstwa z pełnym atrakcji eventem z okazji Dnia Dziecka oraz wystawą zabytkowego i współczesnego taboru kolejowego.
Wydarzenie objęte zostało Patronatem Honorowym Ministra Infrastruktury Dariusza Klimczaka
Organizatorzy: PKP Intercity oraz Łódzki Klub Modelarzy Kolejowych
Współorganizator: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Partnerzy:
Urząd Transportu Kolejowego, PGE Energetyka Kolejowa, Straż Ochrony Kolei, WARS, Łódzka Kolej Aglomeracyjna, Koleje Mazowieckie, Koleje Śląskie, Koleje Dolnośląskie, Koleje Wielkopolskie, Polskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei Parowozownia Skierniewice, Kolej Wąskotorowa Rogów – Rawa – Biała, AGAT S.A., szkoły branżowe: Zespół Szkół Ponadpodstawowych nr 5 w Łodzi, Zespół Szkół im. K. Kałużewskiego i J. Sylli, Technikum Nr 3 w Zduńskiej Woli-Karsznicach, Zespół Szkół Powiatowych w Drzewicy, Salezjańska Szkoła Rzemiosła w Łodzi, Zespół Szkół nr 3 w Skierniewicach, Zespół Szkół nr 4 w Skierniewicach.
Co dla Was przygotowaliśmy
- MAKIETY KOLEJOWE W RÓŻNYCH SKALACH, w tym:
- gigantyczną makietę modułową H0 (1:87) – aż 150 metrów torowisk i scenek z polskich szlaków kolejowych, ekspozycja złożona z modułów klubów modelarskich i pasjonatów z całej Polski (Warszawa, Oświęcim, Trójmiasto, Toruń, Kraków, Białystok, Łódź i okolice);
- makietę LEGO – kolorowy, dynamiczny świat pociągów zbudowany z klocków (ok. 10 m x 4 m);
- miniaturową kolejkę wąskotorową w skali 1:5 – przejażdżki dla najmłodszych;
- mniejsze makiety i modele w różnych skalach.
- WYSTAWĘ NOWOCZESNEGO I ZABYTKOWEGO TABORU – z bliska poznasz pojazdy z różnych epok.
- STREFĘ DZIECIĘCĄ Z ANIMACJAMI.
- STREFĘ GASTRONOMICZNĄ WARS .
- STOISKA PROMOCYJNE PARTNERÓW.
- STOISKA Z PAMIĄTKAMI, KOLEJOWYMI GADŻETAMI ORAZ DROBNYMI UPOMINKAMI DLA MAŁYCH I DUŻYCH PODRÓŻNIKÓW.
KOLEJOWY DZIEŃ DZIECKA Z PKP INTERCITY
Przygoda, która jedzie na pełnych obrotach!
Podróż pociągiem to coś więcej niż tylko droga z punktu A do B – to emocje, odkrycia i niezapomniane chwile. Przygotowaliśmy wyjątkowe atrakcje, które przeniosą uczestników prosto do świata kolejowych przygód. To doskonała okazja, by dzieci i rodzice bawili się razem, tworząc wspólne wspomnienia, podejmując wyzwania i ciesząc się radosną, rodzinną atmosferą. Interaktywne strefy, nowoczesne technologie, zadania sprawnościowe – wszystko po to, by każdy – bez względu na wiek – poczuł magię podróżowania koleją.
Wejdź do świata kolejowej zabawy i poczuj, jak ekscytująca może być każda podróż z PKP Intercity.
Czekają na Was:
- Kolorowanka Gigant – czy pomożesz pobić rekord? Dołącz do nas i stwórz największe dzieło sztuki!
- Gry, VR, Symulatory – wciągające przygody i interaktywne rozrywki w przestrzeni pełnej emocji.
- Makieta rowerowa i sensoryczne atrakcje, które zaskoczą każdego.
- Strefa dla Mam i Maluchów – komfortowa przestrzeń, gdzie rodziny mogą odpocząć, a najmłodsi poczuć się bezpiecznie i swobodnie.
- Rodzinne Turnieje Kolejowe – zbieraj punkty, podejmuj wyzwania i walcz o tytuł Mistrza Kolei.
- Strefa Gastronomiczna – Kolejowe Smaki Podróży Smaczna nagroda na koniec wyjątkowej podróży? Zdecydowanie tak! Poznajcie smaki, które najlepiej smakują... na kolei. Podróż to nie tylko widoki za oknem – to także zapachy, smaki i chwile przyjemności. W naszych strefach gastronomicznych każdy uczestnik wydarzenia może zatrzymać się na pyszną przerwę i skosztować smaków, które towarzyszą podróżom od lat. To idealne miejsca na rodzinny odpoczynek, chwilę relaksu i uśmiech – niezależnie od wieku.
Razem działamy odpowiedzialnie!
Po zakończeniu wydarzenia nasze tekstylne ściany i banery zyskają drugie życie – trafią do schronisk dla zwierząt, gdzie posłużą jako ciepłe osłony, miękkie legowiska i praktyczne materiały do budowy boksów. Dzięki temu to, co mogłoby stać się odpadem, staje się realnym wsparciem dla czworonożnych przyjaciół w potrzebie.
To nie wszystko! Wszystkie papierowe i tekturowe dekoracje przekażemy lokalnym domom kultury, by mogły inspirować dzieci podczas kreatywnych zajęć plastycznych.
Bo każde działanie może mieć sens – dla planety, dla zwierząt, dla ludzi.
WYSTAWA TABORU KOLEJOWEGO – PERON 2
Lokomotywy, wagony, nowoczesne i zabytkowe pojazdy – odkryj świat kolei z bliska.
To niepowtarzalna okazja, by zobaczyć z bliska różnorodne pojazdy szynowe – od zabytkowych pamiętających złotą erę kolei, po najnowocześniejsze pociągi. Każdy eksponat to osobna historia – świadectwo rozwoju techniki, pasji konstruktorów i potęgi transportu kolejowego.
Ale to nie wszystko! Nie tylko będziecie mogli podziwiać imponujące maszyny z zewnątrz – zapraszamy także na pokład. Otwieramy wnętrza wybranych pojazdów, gdzie poczujecie atmosferę prawdziwej podróży – zajrzycie do przedziałów pasażerskich, odkryjecie odrestaurowane wnętrza wagonów z dawnych lat i nowoczesne rozwiązania stosowane w dzisiejszych składach.
Najmłodsi (i nie tylko) będą mieli wyjątkową szansę, by zajrzeć do kabiny maszynisty – miejsca, gdzie codziennie zaczyna się każda podróż pociągiem. Dowiecie się, jak działa pulpit sterowniczy, jakie procedury musi wykonać maszynista przed wyruszeniem w trasę i poznacie sekrety prowadzenia potężnej maszyny szynowej.
Przyjdźcie i przeżyjcie niesamowitą kolejową przygodę – dotknijcie historii i technologii, poczujcie emocje związane z podróżą i odkryjcie tajemnice ukryte za drzwiami pociągów.
ZABYTKOWY TABOR
Te eksponaty to nie tylko świadectwa minionych technologii – to historie ludzi, pracy, logistyki i pasji. Dzięki staraniom wolontariuszy i lokalnych firm, dziś znów można je podziwiać w pełnej krasie.
PODSTACJA PRZEWOŹNA ASEA – UNIKALNY ŚWIADEK POWOJENNEJ ELEKTRYFIKACJI KOLEI (w zbiorach Polskiego Stowarzyszenia Miłośników Kolei)
Podczas wystawy będzie można zobaczyć wyjątkowy zabytek – Podstację Przewoźną ASEA, jedyny zachowany w Polsce zestaw tego typu, który w latach powojennych przyczynił się do odbudowy zelektryfikowanych linii w Warszawskim Węźle Kolejowym.
Składa się z dwóch wagonów specjalnego przeznaczenia– prostowniczego (długość 20,25 m) oraz rozdzielni (długość 12,00 m). Zestaw masywny (68 t i 20 t) i imponujący konstrukcyjnie.
Podstacja ASEA została zbudowana w 1948 roku przez renomowaną szwedzką firmę ASEA i była eksploatowana w Polsce w latach 1949–1988. Spośród siedmiu zakupionych przez PKP zestawów przewoźnych podstacji, właśnie ten egzemplarz – ze szwedzkiej ASEA – jako jedyny przetrwał do naszych czasów. W 1997 roku podstacja została przekazana Polskiemu Stowarzyszeniu Miłośników Kolei w celu ochrony dziedzictwa technicznego.
Dzięki pasji i zaangażowaniu skierniewickich firm El-in i MBC Sławomir Ceroń, w ramach wolontariatu pracowniczego, w latach 2023–2025 przeprowadzono gruntowną renowację pojazdu. Z dbałością o oryginalne detale i historyczny charakter podstacja została odrestaurowana i przystosowana do celów muzealnych.
Ciekawostki:
- Zakupiona po wojnie, podstacja ASEA pomogła w odbudowie zniszczonej infrastruktury kolejowej Warszawy.
- Zachowany zestaw to nie tylko techniczne arcydzieło, ale też cenny świadek historii polskiej kolei.
- Dziś, odrestaurowana z niezwykłą pieczołowitością, stanowi dumę ekspozycji w Parowozowni Skierniewice.
WAGON POCZTOWY 304C – RUCHOMY URZĄD POCZTOWY NA SZYNACH (z kolekcji Kolei Rogowskiej)
Poznaj prawdziwy symbol kolejowej historii i dawnych czasów poczty w ruchu! Wagon pocztowy typu 304C z 1982 roku to nie tylko środek transportu – to pełnoprawny urząd pocztowy na szynach, który jeszcze w latach 80. i 90. obsługiwał miliony przesyłek na trasach w całej Polsce!
Oferując:
- komfortowe wnętrze: 4 miejsca siedzące dla obsługi w stylu pierwszej klasy lat 70./80.,
- nowoczesne jak na tamte czasy wyposażenie: kancelarię do sortowania przesyłek, przestronny magazyn, garderobę, WC oraz otwarty przedział wypoczynkowy,
- szybkość i niezawodność: maksymalna prędkość 140 km/h po modernizacji.
Dzięki specjalnym wyrzutniom listów, pasażerowie mogli nadawać przesyłki bezpośrednio na peronach. Co więcej, wagon posiadał własny stempel, czyniąc go pełnoprawnym urzędem pocztowym na kołach! Przez lata służył Poczcie Polskiej, a dziś – starannie odrestaurowany przez wolontariuszy Kolei Rogowskiej – zachwyca oryginalnym, oliwkowym malowaniem z lat 80.
Specyfikacja wagonu:
- Długość: 24,5 m | Szerokość: 2,88 m | Wysokość: 4,05 m
- Masa: 38 ton
- Wyposażenie: ogrzewanie elektryczne ogrzewanie 3000V DC, ogrzewanie parowe, niezależne ogrzewanie olejowe, dwie instalacje elektryczne 24V, cztery pary rozsuwanych drzwi magazynowych
- Rok budowy: 1982
- Lata eksploatacji: 1982–2001 (Poczta Polska), od 2019 r. eksponowany w Rogowie
Ciekawostki:
- Wagon mógł działać zarówno w pociągach z lokomotywami elektrycznymi, jak i parowymi.
- Specjalne niebieskie światła ostrzegawcze informowały o obecności funkcjonariuszy lub trwającej wymianie przesyłek.
- System ramp, tuneli i wózków na większych dworcach w Polsce był projektowany specjalnie z myślą o sprawnej obsłudze wagonów pocztowych.
- Dzięki modernizacji w latach 90. wagon osiągał imponującą prędkość 140 km/h.
- Praca w wagonie polegała na przyjmowaniu, sortowaniu i wydawaniu przesyłek na poszczególnych stacjach.
- W żargonie pocztowym takie wagony w pociągach nazywano ambulansami a ich pracowników ambulanserami.
- Prezentowany wagon obsługiwał m.in. trasę Łódź Kaliska - Suwałki.
PKP INTERCITY
Wagon 111A – klasyka z lat świetności
Ten oliwkowy wagon pasażerski to ikona polskiej kolei. Mierzący 24,5 metra długości, wyposażony w 10 przedziałów 8-miejscowych, może przewieźć aż 80 pasażerów. Wnętrze kryje takie detale, jak stoliki podokienne, popielniczki, lustra i śmietniczki – wszystko, co potrzebne do wygodnej podróży w stylu retro. Ogrzewanie piecykowe i prądnica zapewniały komfort nawet zimą. Maksymalna prędkość: 120 km/h.
Wagon 507A – nowoczesność na torach
To prawdziwy salon na szynach. Wagon 507A o długości 26,4 metra nie posiada klasycznych przedziałów – zamiast tego oferuje zaplecze kuchenne z barem, salę konferencyjną, Wi-Fi, sprzęt multimedialny oraz garderobę. Dzięki zaawansowanemu systemowi informacji pasażerskiej i nowoczesnej konstrukcji może osiągać prędkość do 200 km/h.
Wagon 176A-10 – wygoda i technologia
Wagon 176A-10 to kolejny przykład nowoczesnego podejścia do podróży. Posiada 11 komfortowych przedziałów po 6 miejsc każdy (łącznie 66 miejsc), z profilowanymi fotelami i systemem informacji pasażerskiej. Zbudowany z myślą o prędkościach rzędu 200 km/h, jest dopuszczony do ruchu w Polsce.
EP05 – legenda polskich szlaków
Lokomotywa EP05 to zabytek techniki z 1961 roku. Choć mierzy "tylko" 16,13 metra długości, jej moc ciągła to aż 2032 kW. Charakteryzuje się klasycznym wyglądem, maksymalną prędkością 160 km/h i niezapomnianym stylem jazdy. To jedna z tych maszyn, które zapisały się na trwałe w historii polskiej kolei.
EU200 „Griffin” – siła nowoczesności
Najbardziej futurystyczna z prezentowanych lokomotyw – Griffin E4MSUa – łączy potężną moc (5720 kW) z prędkością do 200 km/h. Smukła sylwetka, 19,9 metra długości i nowoczesna konstrukcja sprawiają, że to prawdziwy tytan nowoczesnego transportu kolejowego.
EP07 – klasyka w nowym wydaniu
Lokomotywa z duszą – EP07-544 powróciła do historycznych barw w lipcu 2024 roku, przywracając klimat lat 70. i 80. Mimo wieku, maszyna wciąż robi wrażenie: 83,4 tony masy, moc do 2080 kW i prędkość 125 km/h. Dopuszczona do ruchu w Polsce, stanowi hołd dla złotej ery PKP.
ŁÓDZKA KOLEJ AGLOMERACYJNA
36WEha IMPULS 2 – technologia, która przełamuje bariery!
Poznaj nową definicję komfortu i mobilności w podróży! Impuls 2 należący do Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej to najnowsza generacja hybrydowych pociągów, które łączą w sobie technologiczną precyzję, wygodę pasażerów i elastyczność podróżowania po każdej trasie. Dzięki dwóm źródłom napędu (elektrycznemu i spalinowemu) pojazd może kursować zarówno po liniach zelektryfikowanych, jak i niezelektryfikowanych. To więcej tras, więcej możliwości i więcej komfortu dla podróżnych z całego regionu.
Parametry techniczne, które robią wrażenie:
- Długość: 59,3 m | Szerokość: 2841 mm | Wysokość: 4210 mm
- Masa własna: 122 tony
- Liczba miejsc siedzących: 160 (w tym 144 stałych + 16 uchylnych)
- Miejsca stojące: 160
- Maksymalna prędkość: 160 km/h (trakcji elektrycznej), 120 km/h (trakcji spalinowej)
Podróż w nowym standardzie:
- Klimatyzacja dla komfortu w każdych warunkach.
- Monitoring zapewniający bezpieczeństwo na każdym etapie podróży.
- Dostępność dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej mobilności.
- Wi-Fi i gniazdka USB – zawsze w kontakcie ze światem.
- Nowoczesny system informacji pasażerskiej oraz biletomaty dla Twojej wygody.
- Defibrylator AED – bezpieczeństwo pasażerów zawsze na pierwszym miejscu.
- Strefa dziecięca i stoliki podokienne w układzie vis-à-vis dla rodzinnych podróży.
- Miejsce na rowery i wózki dziecięce – bo podróżujesz tak, jak lubisz.
KOLEJE MAZOWIECKIE
ER160 FLIRT 3 – Nowoczesność na mazowieckich torach
Cichy, szybki i wyjątkowo komfortowy – ER160 FLIRT 3 to flagowy przedstawiciel nowoczesnego taboru Kolei Mazowieckich. Zaprojektowany z myślą o codziennych potrzebach pasażerów, ten pięcioczłonowy elektryczny zespół trakcyjny to połączenie szwajcarskiej precyzji technologicznej z funkcjonalnością dopasowaną do regionalnych realiów.
Z długością niemal 100 metrów, pojazd oferuje 269 miejsc siedzących i aż 321 miejsc stojących, co czyni go doskonałym wyborem dla obleganych tras aglomeracyjnych. Dzięki nowoczesnym systemom bezpieczeństwa, klimatyzacji, informacji pasażerskiej i pełnej dostępności dla osób o ograniczonej mobilności, podróż ER160 to komfort na europejskim poziomie.
Producentem tej jednostki jest firma Stadler Polska, a sam pojazd stanowi trzecią generację serii FLIRT (Fast Light Innovative Regional Train), dostosowaną specjalnie do warunków i wymagań polskiej sieci kolejowej.
- Długość: 98,2 m
- Maksymalna prędkość eksploatacyjna: 160 km/h
- Liczba miejsc: 269 siedzących, 321 stojących
- Rok produkcji: od 2020 r. (dla Kolei Mazowieckich)
Ciekawostka:
Długość kabla użytego do produkcji pojazdu ER160 FLIRT3 (1 pojazd 5 wagonowy) to około 70 km. Jest to prawie taka sama odległość jak z Warszawy Zachodniej do Skierniewic!
KOLEJE ŚLĄSKIE
22WEd – regionalna elegancja w barwach Śląska
Nowoczesny, dynamiczny i doskonale dopasowany do potrzeb pasażerów – elektryczny zespół trakcyjny 22WEd to duma floty Kolei Śląskich. Zaprojektowany z myślą o komforcie podróży oraz sprawnej obsłudze tras regionalnych, ten czteroczłonowy pojazd to prawdziwy przykład funkcjonalności w eleganckim wydaniu. Z długością ponad 74 metrów, 22WEd oferuje 190 wygodnych miejsc siedzących oraz przestrzeń dla 150 pasażerów stojących. Pojazd rozwija prędkość do 160 km/h, a jego wnętrze zostało wyposażone w klimatyzację, system informacji pasażerskiej, przestrzeń na rowery oraz udogodnienia dla osób z niepełnosprawnościami – wszystko po to, by każda podróż była komfortowa, bezpieczna i przyjazna dla każdego.
- Długość: 74,63 m
- Masa całkowita: 152 t
- Maksymalna prędkość: 160 km/h
- Miejsca: 190 siedzących + 150 stojących
- Producent: PESA Bydgoszcz
Ciekawostka:
Pojazd 22WEd powstał jako część nowoczesnej rodziny pociągów Elf2, która została stworzona z myślą o wymagających trasach regionalnych i aglomeracyjnych. Design pojazdu harmonizuje z nowoczesnym wizerunkiem Kolei Śląskich – odważnym, profesjonalnym i dynamicznym. Charakterystyczna kolorystyka w odcieniach niebieskiego, białego i żółtego nawiązuje do barw województwa śląskiego.
KOLEJE DOLNOŚLĄSKIE
Elf 2 – 48WEc
Nowoczesność, technologia i przestrzeń – dolnośląska odpowiedź na potrzeby XXI wieku.
Pociąg Elf 2 typu 48WEc, to technologiczna perła we flocie Kolei Dolnośląskich. Ten pięcioczłonowy, elektryczny zespół trakcyjny łączy w sobie imponującą pojemność z komfortem podróżowania i zaawansowanym wyposażeniem.
- Długość: 90,53 m
- Miejsca siedzące: 235 + 15 uchylnych
- Miejsca stojące: 295
- Maks. prędkość eksploatacyjna: 160 km/h
- Masa: 169 t
- Wyposażenie: WiFi, klimatyzacja, system ETCS, rozkładana rampa, system zliczania pasażerów, WC przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami, monitoring i nowoczesny SIP
Ciekawostki:
Pojemność 25 pojazdów Elf 2 48WEc to ponad 13 000 osób – to więcej niż liczba pasażerów, jaką może zabrać jeden z największych statków wycieczkowych świata – Symphony of the Seas.
Moc tego pojazdu dorównuje mocy turbiny wiatrowej o mocy 2000 kW – to pokazuje, jak ogromną siłę kryją w sobie te eleganckie pociągi.
Elf 2 to nowoczesność w służbie pasażera – zbudowany dla wygody, stworzony do codziennej pracy na wymagających trasach Dolnego Śląska.
KOLEJE WIELKOPOLSKIE
48 WE
Nowoczesność, prędkość i komfort w jednym - kolejna jakość w podróży.
Skład 48 WE to doskonały przykład nowoczesnej technologii w służbie podróżnych. Stworzony z myślą o komforcie, wydajności oraz energooszczędności, ten elektryczny zespół trakcyjny łączy w sobie szybkość, niezawodność i przestronność, by sprostać oczekiwaniom współczesnych pasażerów.
- Długość: 90,530 mm
- Szerokość toru: 1 435 mm / Szerokość pudła: 2 840 mm
- Wysokość pojazdu z nadbudową: 4 300 mm
- Masa całkowita (przy normalnym ciężarze użytecznym): 208,7 t ± 3%
- Liczba miejsc siedzących: 282
- Maksymalna prędkość: 160 km/h
- Układ wnętrza: bezprzedziałowy - większa przestronność i wygoda
Ciekawostki:
Pociąg 48 WE to pojazd, który łączy zalety tradycyjnych składów z nowoczesnym podejściem do designu i funkcjonalności. Oprócz komfortowych miejsc siedzących, oferuje również do 290 miejsc stojących, co czyni go idealnym środkiem transportu na trasach o dużym natężeniu ruchu. Z bezprzedziałowym układem wnętrza pasażerowie mogą cieszyć się większą swobodą ruchów, a dodatkowa przestronność sprawia, że podróż staje się jeszcze bardziej komfortowa.
48 WE - elektryczna przyszłość kolei. Szybki, przestronny i gotowy na każdą trasę.
PGE ENERGETYKA KOLEJOWA
PS-00
Dwuczłonowy pociąg sieciowy przeznaczony jest do napraw i konserwacji sieci trakcyjnej oraz linii potrzeb nietrakcyjnych, zawieszonych na konstrukcjach trakcyjnych i zawieszeniach poprzecznych sieci trakcyjnych. Umożliwia on także prowadzenie prac przy konstrukcjach wsporczych sieci zlokalizowanych poza skrajnią budowlaną oraz służy do bieżącego utrzymania stanu technicznego zadaszeń peronów, oświetlenia, mostów i wiaduktów. Jest pojazdem niezależnym i samojezdnym, wyposażonym w niezbędne układy i podzespoły, umożliwiające zwiększenie bezpieczeństwa oraz poprawę warunków higienicznych i ergonomicznych pracy załogi. Silnik umozliwia jazdę transportową z prędkością do 80 km/h oraz jazdę roboczą realizowaną za pomocą kasety radiowej, z której są również sterowane wszystkie podzespoły robocze.
- Długość: człon naępdny (12,94 m ze zderzakami) + człon doczepny (12,94 m ze zderzakami)
- Szerokość: człon napędny (2,8 m), człon doczepny (2,8 m)
- Wysokość: człon napędny (4,6 m), człon doczepny (4,6 m)
- Masa całkowita: 24 t + 24 t
- Liczba miejsc siedzących: człon napędny (Kabina sterownicza - miejsce maszynisty oraz ławka dla brygady pociągu), człon doczepny (Kabina sterownicza - miejsce maszynisty oraz ławka dla brygady pociągu, Kabina socjalna posiadająca stolik oraz ławki dla brygady pociągu sieciowego)
- Maksymalna prędkość: 80 km/h
- Kraje dopuszczenia: Polska
Ciekawostki:
Pociąg wyposażony jest w kompleksowy system bezpieczeństwa kolejowego, obejmujący urządzenia bezpieczeństwa ruchu typu SHP, CA i radiołączność z funkcją Radio-stop oraz w urządzenia rejestrujące przebieg pracy pojazdu i może być eksploatowany zgodnie z zasadami dotyczącymi użytkowania pojazdu i z ogólnymi warunkami prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji obowiązującymi przepisami dla pojazdów kolejowych z napędem własnym wyposażonych w wyżej wymienione urządzenia.
Zobacz jak wyglądają nasze lokomotywy w okleinie okolicznościowej, promującej wydarzenie:
Sprawdź ofertę specjalną na Dzień Dziecka:
Nowość! Uruchomiliśmy nowy system sprzedaży e-IC 2.0
Jadę z
PRZEZ
Jadę do