Zwroty biletów w związku z utrudnieniami spowodowanymi warunkami pogodowymi
W związku z utrudnieniami spowodowanymi warunkami pogodowymi i ich konsekwencjami, wprowadzamy szczególne zasady zwrotów biletów ważnych na przejazdy pociągami PKP Intercity w komunikacji krajowej ważnych w okresie 14-15.01.2025 roku.
Zwrotu biletów można dokonać:
- w dowolnej kasie biletowej, prowadzącej sprzedaż danego rodzaju bilety – gdy zostały kupione w kasie biletowej,
- w kasie biletowej PKP Intercity – gdy zostały kupione w serwisie e-IC, serwisie e-IC 2.0 lub aplikacji PKP Intercity,
- w drodze złożonego wniosku – gdy zostały kupione w innych kanałach niż serwis e-IC serwis e-IC 2.0 lub aplikacja PKP Intercity (np. serwis agenta) albo gdy kasa biletowa nie ma możliwości zwrócenia biletu.
Zwroty biletów w komunikacji krajowej
Podróżni, którzy posiadają bilet jednorazowy, bilet Multiprzejazd, Multiprzejazd Max, rezerwację miejsca, dopłatę do pociągu EIP lub bilet na przewóz, ważne na przejazdy w okresie 14-15.01.2025 r., mogą je zwrócić na następujących zasadach:
1) należności za wyżej wymienione dokumenty przewozu zwracamy bez potrącenia odstępnego, w terminach przewidzianych na ich zwrot, z zastrzeżeniem że należności za bilety według oferty Bilety Grupowe zwracamy do końca terminu ważności tych biletów w kasie biletowej PKP Intercity, z wyjątkiem biletów opłaconych przelewem (w tym przypadku zwrot środków następuje w drodze złożonego wniosku),
2) Podróżni, którzy:
a) zwrócili dokumenty przewozu z potrąceniem odstępnego, mogą ubiegać się o jego zwrot w drodze złożonego wniosku,
b) nie wykorzystali swoich dokumentów i nie zwrócili ich w wymaganych terminach, mogą ubiegać się o zwrot w drodze złożonego wniosku.
Zasady składania wniosków o zwrot należności za niewykorzystane dokumenty przewozu w komunikacji krajowej znajdują się w Regulaminie przewozu pociągami PKP Intercity oraz na www.intercity.pl.