Szanowny użytkowniku,
informujemy, że nasza strona nie jest obsługiwana przez starsze typy przeglądarek internetowych. Rekomendujemy skorzystanie z:

  • Chrome w wersji 60 lub nowszej
  • Firefox w wersji 60
  • iOS w wersji 12
  • Safari w wersji 12
  • Microsoft Edge

Najczęściej zadawane pytania - nowa wersja internetowego systemu sprzedaży e-ic 2.0

Aktualizacja: 2024-12-23, 12:53 (4)
Opublikowano: 2023-10-11, 18:44

Projekt wdrożenia eIC 2.0 jest strategicznym projektem Spółki w obszarze sprzedaży biletów, z dużym potencjałem rozwojowym.

Słowniczek:

nowy system/nowe eIC/eIC 2.0 (ebilet.intercity.pl) - to synonimy użyte w tym poradniku.

stary system/stare eIC/eIC 1.0 (intercity.pl) - to też synonimy.

W jaki sposób można dostać się do eIC 2.0?

Nowy system będzie funkcjonował po adresem https://ebilet.intercity.plotwiera się w nowym oknie. Jedną z możliwości będzie jednak także skorzystanie z wyszukiwarki dostępnej na stronie www.intercity.pl.

Wzajemna widoczność biletów i możliwość używania kont:

Czy w nowym systemie będzie można używać konta ze starego eIC?

Tak - pod warunkiem, że konto jest zmigrowane, a klient loguje się swoim emailem (a nie nazwą użytkownika/ loginem, jak dawniej).

Czy w nowym systemie będzie można używać konta z aplikacji PKP Intercity?

Tak.

Czy w nowym systemie eIC 2.0 będą widoczne bilety ze starego eIC?

Tak - pod warunkiem, że konto jest zmigrowane, a klient loguje się swoim emailem (a nie nazwą użytkownika/ loginem, jak dawniej).

Czy w nowym systemie eIC 2.0 będą widoczne bilety z aplikacji PKP Intercity?

Tak, będą widoczne.

Czy w aplikacji będą widoczne bilety z eIC 2.0?

Tak, będą widoczne.

Czy w starym systemie będą widoczne bilety z eIC 2.0?

Tak, będą widoczne w zakładce Moje bilety, pod przyciskiem "aplikacja mobilna i eIC 2.0"

Najważniejsze różnice względem starego eIC - jak kupić bilet?

Ścieżka zakupowa w e-IC 2.0 jest analogiczna do tej w aplikacji mobilnej. Największą różnicą w stosunku do obecnego systemu internetowego jest inny sposób wyboru ulg. W starym systemie Klient wybierał połączenie (wraz z informacją na kafelku o cenie (zawsze była to cena biletu dla 1 osoby w taryfie normalnej), dopiero w następnym kroku wybierał odpowiednią liczbę osób z biletem normalnym/z biletami ulgowymi. Po przejściu dalej system informował o cenie dla zadanej liczby osób i ich ulg.

W nowym eIC 2.0 ustawianie ulg będzie odbywało się na tej samej zasadzie co w aplikacji - po wpisaniu połączenia do wyszukiwarki i kliknięciu "Przejdź dalej" rozwinie się pole parametryzacji, gdzie będzie można wprowadzić (lewa strona formularza) liczbę podróżujących, przejść do szczegółowego ustawiania ulg lub wejść w ustawienia udogodnień (prawa strona formularza). Nie będzie już podziału na ulgowy/normalny, a jedynie na dorośli/dzieci. Odpowiednią liczbę osób będzie można ustawić przyciskami +/- w polu "Liczba podróżujących".

Widok na wyszukiwarkę nowej wersji internetowego systemu sprzedaży

W następnym kroku można ustawić ewentualne ulgi dla każdego z podróżujących. Aby to zrobić, należy kliknąć w "Zmień" w polu Bilet po prawej stronie. Wprowadzenie ulg jest obligatoryjne dla dzieci, w przypadku dorosłych można pominąć ten krok- domyślnie zostanie wprowadzony bilet normalny (brak ulg).

Widok na wyszukiwarkę nowej wersji internetowego systemu sprzedaży - wybór ulg

Ekran wyboru ulg:

Na podstronie wyboru ulg z lewej strony mamy wyszczególnionego każdego z pasażerów, zaś z prawej strony jest lista ulg (wraz z wyszukiwarką ulg). Aby wybrać ulgę należy kliknąć w danego pasażera (podświetli się pomarańczową obwolutą), a następnie wybrać interesującą ulgę z listy po prawej. Tak jak został wspomniane, w przypadku dziecka wybór ulgi jest obowiązkowy. W przypadku, gdy dziecko nie jest uprawnione do żadnej ulgi należy wybrać "Bilet Normalny 0%". Na koniec należy kliknąć Potwierdź ulgi - przycisk znajduje się na dole strony.

Widok na wyszukiwarkę nowej wersji internetowego systemu sprzedaży - ekran wyboru ulg

W tym momencie użytkownik zostanie przeniesiony ponownie na stronę startową, gdzie na podstawie wprowadzonych ulg system dobierze odpowiednie oferty (takie jak Bilet Rodzinny czy Taniej z Bliskimi). Użytkownik ma możliwość ręcznej zmiany ofert (przyciski Nie chcę/Chcę skorzystać).

Widok na wyszukiwarkę nowej wersji internetowego systemu sprzedaży - oferta Taniej z Bliskimi

Ekran listy połączeń:

Po kliknięciu "Szukaj połączenia" użytkownik jest przenoszony do listy dostępnych połączeń. Na kafelku widzi podstawowe dane o połączeniu oraz cenę obliczoną dla zadanych parametrów (liczba osób i ulgi).

Widok na wyszukiwarkę z propozycjami połączeń dla wybranej relacji

Po kliknięciu kup bilet kafelek połączenia się rozwija, pojawia się więcej informacji. Co ważne, na tym etapie wybiera się klasę wagonu (1/2 klasa, ale też kuszetka czy sypialny). Można też zapoznać się z innymi informacjami, takimi jak szczegóły połączenia, prognozowana frekwencja czy zestawienia pociągów dla danej stacji odjazdu.

Widok na szczegóły wybranego połączenia

Po wyborze odpowiedniej klasy klient przenoszony jest do etapu wyboru preferencji miejsca i zakupu biletów dodatkowych (rower/bagaż/pies). W tym miejscu warto zwrócić uwagę na różnicę między połączeniami z graficzną rezerwacją (wybrane składy) a bez graficznej rezerwacji (każdy zakup z przesiadką).

W przypadku połączenia z graficzną rezerwacją wyłącznie zakup biletu na psa/na bagaż ma miejsce w polu bilety dodatkowe (po prawej), zakup biletu na rower, miejsca specjalne (OzN) czy wybór preferowanego miejsca odbywa się na schemacie graficznej rezerwacji, który jest dostępny po lewej stronie.

Widok na szczegóły wybranego połączenia przed dokonaniem płatności

W przypadku połączenia bez graficznej rezerwacji w polu "Bilety dodatkowe" (po prawej) można wprowadzić bilet na bagaż, na psa oraz na rower. Z lewej strony w polu preferencje wyboru miejsca można wybrać rodzaj wagonu, typ miejsca oraz miejsca specjalne (OzN). Można też skorzystać z funkcji rezerwacja wskazanego miejsca/rezerwacja obok miejsca już zajętego.

Widok na preferencje wyboru miejsca

Po tym kroku klient przechodzi do podsumowania i płatności. Niezbędna jest też akceptacja regulaminu, o której przypomina klientowi system.

Podstawowe funkcje konta użytkownika

Ważnym punktem styku Klienta z systemem są funkcje widoczne po zalogowaniu na konto, z których Klient potencjalnie będzie korzystać po zakupie biletu. Większość funkcjonalności będzie podobnych do starego eIC 1.0, jednak zmieni się ich wygląd. Warto zapoznać się i z tymi zmianami.

Widok na Moje konto

Z punktu widzenia Użytkownika najważniejsza jest lewa strona, czyli zakładki. 

Moich biletach do dyspozycji użytkownika są trzy podkategorie:

  • Bilety - można zobaczyć aktualne bilety oraz te, które jeszcze nie są opłacone. Bilety nieopłacone są opatrzone stosownym komunikatem. 
  • Historia Podróży - widoczne są tutaj bilety, których data ważności już minęła (podróże z przeszłości).
  • Zwrócone - bilety, które zostały zwrócone przez użytkownika.

Moich fakturach widoczne są wszystkie faktury, każdą z faktur można też pobrać. Warto pamiętać, że generowanie faktury odbywa się w zakładce Moje Bilety (Faktura VAT). Dopiero po tym kroku faktura jest widoczna w Moich Fakturach i gotowa do pobrania.

W Moich danych możliwa jest edycja danych Użytkownika. W dolnej części jest też dostępna funkcja samodzielnego usunięcia konta przez Użytkownika.

Moje profile zakupowe umożliwiają stworzenie spersonalizowane profilu - wzorca podróży, która jest często odbywana przez klienta. Dzięki temu możliwy jest szybszy zakup biletu, bez konieczności wprowadzania wszystkich parametrów do wyszukiwarki. Ta funkcja działa tak samo jak profile zakupowe w aplikacji PKP Intercity Kupuj Bilety.

Ustawieniach możliwa jest zmiana języka (na etapie pilotażu dostępny jest język polski), kontrastu czy wielkości czcionki.

Przydatne linki umożliwiają użytkownikowi bezpośrednie przejście do m.in. zgłoszenia potrzeby asysty czy miejsca, gdzie może podzielić się swoją opinią.

W górnej części strony układ zakładek będzie zależał od tego, czy Użytkownik zalogował się na swoje konto.

W przypadku Użytkownika zalogowanego w tej części znajdują się bezpośrednie przyciski przenoszące do najważniejszych funkcjonalności systemu. Patrząc od lewej: wyszukiwarka połączeń (Kup Bilet), zakładka Moje Bilety oraz profile zakupowe użytkownika (Moje profile zakupowe). Dalej, idąc do prawej znajdują się przyciski do zmiany wersji językowej, wielkości czcionki czy wersji językowej. Z prawej strony znajduje się imię i nazwisko użytkownika - kliknięcie go powoduje bezpośrednie przeniesienie do zakładki Moje dane.

Widok na górną belkę z widoczną informacją o zalogowaniu na Moje konto

W przypadku użytkownika niezalogowanego układ zakładek będzie nieco inny. Od lewej patrząc obecna będzie zakładka Kup Bilet. Obok znajdować się będą przyciski umożliwiające zmianę języka, kontrastu czy wielkości czcionki. Skrajnie od prawej umieszczone będą przyciski umożliwiające zalogowanie się lub zarejestrowanie się.

Widok na górną belkę bez zalogowania