a a a
Infolinia Intercity

Dla abonentów sieci stacjonarnych
i komórkowych:

19 757

Opłata za minutę połączenia:
- w sieci TP SA, TK Telekom Sp. z o.o. i Polkomtel Sp. z o.o. wynosi 1,29 zł brutto
- u pozostałych operatorów - wg ich cennika

Podróż w wagonie sypialnym

Wagon sypialny umożliwia wygodne podróżowanie pociągami dalekobieżnymi kursującymi w porze nocnej.

W wagonach tych są następujące kategorie miejsc sypialnych:
- single (1-osobowy),
- double (2-osobowy) - damski lub męski*
- touriste (3-osobowy) - damski lub męski*

*Miejsca sypialne w przedziałach Double i Touriste, mogą być zajmowane tylko przez osoby tej samej płci. Wyjątek stanowią dzieci w wieku do lat 10 podróżujące w towarzystwie osób dorosłych oraz osoby, które chcą odbyć przejazd razem i zająć wszystkie miejsca w przedziale

W każdym przedziale wagonu sypialnego znajdują się:
- miejsce do spania z materacem i pościelą,
- umywalka,
- wisząca szafka z lustrem i gniazdkiem do golarki,
- wieszaki na ubranie,
- półki na bagaż.

Ogólnodostępne WC jest usytuowane przy obu przedsionkach wagonu (na jego końcu i początku).

W wagonie sypialnym (w ramach ceny biletu) podróżny otrzyma ponadto:
- zestaw toaletowy (jednorazowy ręcznik, mydło),
- poczęstunek - w zależności od kategorii miejsca:
single - kawa lub herbata, sok owocowy, woda mineralna, croissant, batonik,
double - kawa lub herbata, woda mineralna, croissant,
touriste - kawa lub herbata, woda mineralna, croissant.

Przez całą podróż w wagonie sypialnym do dyspozycji podróżnych jest steward WARS-u, który pomoże między innymi przy:
- wsiadaniu do wagonu, wniesieniu bagażu i umieszczeniu go na półkach w przedziale,
- składaniu, rozłożeniu lub ścieleniu leżanki,
- odpowiednim ustawieniu drabinki (do zajęcia środkowej i górnej leżanki),

a ponadto:
- udzieli informacji związanych z podróżą,
- obudzi o żądanej porze (nie później niż 30 minut przed stacją wysiadania),
- poda poczęstunek (przewidziany dla danej kategorii zajmowanego miejsca w pociągach komunikacji międzynarodowej i krajowej),
- poda do przedziału zamówione napoje gorące, chłodzące lub przekąski, które można u niego kupić w trakcie podróży,
- przechowa bilety i dokumenty uprawniające do przejazdu przekazane mu na czas podróży (zwróci je przed opuszczeniem wagonu przez podróżnego),
- pomoże przy wysiadaniu z wagonu i wyniesieniu bagażu.

Dla lepszego komfortu podróżowania prosimy:
- zająć w wagonie sypialnym wykupione miejsce najpóźniej 30 minut po odjeździe pociągu ze stacji, od której bilet wykupiono; jeśli podróżny w tym czasie się nie zgłosi, steward WARS-u jest uprawniony sprzedać to miejsce innej osobie),
- przekazać stewardowi WARS-u na czas podróży w wagonie sypialnym bilety wraz z dokumentami uprawniającymi do zniżek,
- umieścić wszystkie bagaże w zajmowanym przedziale (pozostawienie bagażu na korytarzu lub w przedsionkach nie jest dozwolone),
- każdorazowo wezwać stewarda WARS-u do rozłożenia leżanki,
- przed snem zamknąć drzwi w zajmowanym przedziale także na łańcuszek zabezpieczający,
- przestrzegać w wagonie ciszy nocnej,
- przestrzegać całkowitego zakazu palenia tytoniu w pociągu,
- nie umieszczać na miejscach do spania zwierząt oraz przedmiotów mogących je uszkodzić lub zanieczyścić.

Na koszt przejazdu w wagonie sypialnym składa się cena biletu według taryfy TLK dla wagonów z miejscami sypialnymi i do leżenia oraz bilet dodatkowy na miejsce sypialne (rezerwacja). Można je nabyć w systemie internetowej sprzedaży biletów e-IC, w kasach biletowych (w obu tych kanałach najpóźniej na 2 godziny przed wyjazdem pociągu ze stacji początkowej) oraz - w miarę wolnych miejsc - bezpośrednio u stewarda WARS-u.

Zobacz, jak wygląda przedział w wagonie sypialnym (kliknij, aby powiększyć):


Obsługa kuszet i wagonów sypialnych:

polski
english

Komunikaty

UWAGA: zmiany w kursowaniu wybranych połączeń PKP Intercity do/z Trójmiasta i Kołobrzegu[ więcej ]
Honorowanie biletów pomiędzy „PKP Intercity” a Łódzką Koleją Aglomeracyjną[ więcej ]
Zwrot biletów jednorazowych i okresowych odcinkowych w relacji Zakopane – Kraków[ więcej ]
Utrudnienia w płatnościach w internetowym systemie sprzedaży[ więcej ]
Modernizacja linii średnicowej w Warszawie[ więcej ]
Zwroty biletów okresowych[ więcej ]
Informacja dotycząca biletów okresowych[ więcej ]
Czasowe zmiany organizacji ruchu - Warszawa Gdańska[ więcej ]
Chwilowe problemy z systemem sprzedaży internetowej e-IC[ więcej ]
Chwilowe problemy z systemem powiadomień o rozpoczętej i zakończonej transakcji w e-IC[ więcej ]
Przejdź do pełnej listy komunikatów