W niedzielę wchodzi w życie korekta rozkładu jazdy - sprawdź co się zmieni
Kwietniowa korekta to trzecia z sześciu w tym roku. Zmiany w rozkładach jazdy pociągów są konieczne ze względu na intensywną modernizację linii kolejowych. Tylko w tym roku zarządca infrastruktury planuje wydać na ten cel ponad 8 mld zł. Dodatkowo, na tory wyjedzie więcej składów Pendolino.
Intensywne prace w regionach
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. kontynuują bardzo intensywne prace inwestycyjne, m.in. na linii Warszawa - Białystok, „linii łódzkiej” (odcinek Warszawa Zachodnia - Skierniewice), a także między Krakowem a Medyką.
W ostatnią fazę prac wejdzie modernizacja linii nr 271 Wrocław - Poznań. We Wrocławiu, w związku z przebudową wiaduktu nad ulicą Grabiszyńską, zostanie wprowadzona dla części połączeń zmieniona organizacja ruchu. Zmiana obejmie m.in. pociąg TLK 61100/1 Śnieżka relacji Szklarska Poręba - Warszawa Wschodnia. Skład będzie kursować z pominięciem zatrzymań na stacjach Wrocław Główny i Wrocław Mikołajów, natomiast z zachowaniem postoju na stacji Wrocław Nadodrze.
Prace prowadzone na trasie Zakopane - Kraków spowodują, że od 4 maja do 12 czerwca pasażerowie pomiędzy Krakowem a Zakopanem będą korzystać z autobusowej komunikacji zastępczej.
Intensyfikacja prac na linii Szczecin - Gdynia spowoduje konieczność częściowego wyłączania modernizowanych odcinków z ruchu kolejowego. Zmiany będą dotyczyć pociągów kursujących na trasach Lębork - Słupsk, Słupsk - Sławno, Sławno - Koszalin, Koszalin - Białogard oraz Świdwin - Łobez. W wybranych terminach pasażerowie część trasy będą pokonywać autobusową komunikacją zastępczą.
Składy Pendolino
Kolejne składy Pendolino, jako pociągi Express InterCity Premium, pojawią się na trasach do Wrocławia i Trójmiasta. Zastąpią dotychczas kursujące na trasie Trójmiasto - Kraków pociągi EIC Kaszub i EIC Norwid, na trasie do/z Wrocławia EIC Ślężę, a pomiędzy Warszawą a Krakowem w niedzielę pociąg EIC Lajkonik.
Największa modernizacja od lat
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w tym roku przeznaczą na inwestycje ponad 8,5 mld złotych. W ubiegłym roku na ten cel przeznaczono ponad 7 mld zł. Dzięki tym inwestycjom na polskiej sieci kolejowej przybyło do tej pory prawie 1,3 tys. km zmodernizowanych torów. Wymieniono także ponad 1350 rozjazdów i zmodernizowano ponad 500 przejazdów kolejowych.
Akcja informacyjna
Pasażerowie będą informowani o zmianach wynikających z korekty za
pośrednictwem wszystkich dostępnych kanałów, m.in.: zapowiedzi na dworcach i w
pociągach, strony internetowej i profilu PKP Intercity „Pociąg do
podróżyotwiera się w nowym oknie” na FB czy infolinii
19 757. Poza tradycyjnymi punktami informacyjnymi,
jak kasy czy centra obsługi klienta, podróżni otrzymają wsparcie mobilnych
informatorów. Będą dyżurować na największych dworcach w czasie wdrażania
korekty rozkładu jazdy.
Godziny przyjazdów oraz odjazdów pociągów są już dostępne na stronach internetowych: www.intercity.pl, www.plk-sa.plotwiera się w nowym oknie oraz www.rozklad-pkp.plotwiera się w nowym oknie, a także na plakatach na stacjach i dworcach.
Szczegółowy wykaz zmian >>TUTAJ (pdf, 306.78K)otwiera się w nowym oknie<<