W poniższym poradniku zamieszczamy wszystkie przydatne informacje dla osób niepełnosprawnych lub o ograniczonej sprawności ruchowej
Nie wiesz, czy przysługuje Ci ulga lub nie znasz jej wymiaru? Potrzebujesz pomocy w poruszaniu się po dworcu lub w zakresie wsiadania i wysiadania z pociągu? W poniższym poradniku zamieszczamy wszystkie przydatne informacje dla osób niepełnosprawnych lub o ograniczonej sprawności ruchowej1 .

Pomoc przy wsiadaniu/wysiadaniu/przesiadkach

Nieodpłatna pomoc przy wsiadaniu, wysiadaniu z pociągu lub przesiadaniu się do pociągu skomunikowanego oferowana jest na stacjach, na których obecny jest personel. 

O potrzebie udzielenia takiej pomocy prosimy poinformować nas co najmniej na 48 godzin przed rozpoczęciem podróży. Można się w tej sprawie kontaktować na kilka sposobów:
Całodobowo: 
  • telefonicznie z Infolinią PKP Intercity, nr: 19 757
  • telefonicznie (dla połączeń realizowanych z zagranicznych sieci telekomunikacyjnych) - +48 22 3919757
  • za pośrednictwem formularza zgłoszeniowego 

Pomoc na dworcach

Pomoc w poruszaniu się po dworcach osobom niepełnosprawnym i o ograniczonej sprawności ruchowej oferuje również spółka PKP SA.

Pomoc dotyczy dworców: Olsztyn Gł., Gorzów Wlkp., Ostrów Wlkp., Bydgoszcz Gł., Gdańsk, Gdynia Gł., Malbork, Elbląg, Katowice, Częstochowa Osobowa, Bielsko- Biała, Kraków Gł., Kielce, Poznań Gł., Warszawa Wileńska, Warszawa Centralna, Warszawa Śródmieście, Warszawa Wschodnia, Białystok, Lublin, Łódź Kaliska, Radom, Wrocław Gł., Szczecin Gł.

Jakie dane podać w zgłoszeniu?

Niezależnie od formy kontaktu, należy podać możliwie jak najwięcej danych o naszej podróży oraz formie pomocy:

  • datę i godzinę podróży;
  • telefon kontaktowy;
  • stacje: wyjazdu i przyjazdu lub stację przesiadki z informacją, na jakiej stacji potrzebna jest pomoc;
  • rodzaj niepełnosprawności;
  • czas i miejsce spotkania z naszymi pracownikami.

oraz opcjonalnie:

  • numer wagonu i numer miejsca (w przypadku pociągu/wagonu z rezerwacją miejsc);
  • informację o tym, czy podróż odbywa się z osobą towarzyszącą/opiekunem; psem przewodnikiem/asystującym;
  • wszelkie inne przydatne informacje (np. rodzaj bagażu).

Opłata za bilet u konduktora – kto nie płaci?

Kupując u konduktora, płacimy za bilet oraz wydanie go w pociągu (opłata wynosi 10 zł). Przypominamy, że konduktor nie pobierze od ciebie opłaty, jeśli:

  • jesteś osobą niepełnosprawną lub o ograniczonej sprawności ruchowej – pod warunkiem okazania konduktorowi podczas zakupu biletu dokumentu stwierdzającego niepełnosprawność. Z obowiązku tego zwolnione są osoby z widoczną niesprawnością fizyczną (stałą lub czasową)
  • ukończyłeś/aś 70 lat – pod warunkiem okazania dokumentu stwierdzającego wiek.

Dlatego pamiętaj, aby zgłosić fakt niepełnosprawności lub ukończenia 70 lat konduktorowi oraz okazać wymagany dokument podczas kupowania biletu w pociągu.

  • Szczegółowe informacje na temat zakupu biletu u konduktora znaleźć można TUTAJ:
  • Aby zobaczyć tabelę ulg ustawowych (w tym ulg dla niepełnosprawnych) kliknij TUTAJ:

1 Osoba niepełnosprawna lub o ograniczonej sprawności ruchowej – to w rozumieniu przepisów każda osoba, której możliwość poruszania się jest ograniczona podczas korzystania z transportu na skutek jakiejkolwiek niepełnosprawności fizycznej (zmysłowej lub ruchowej, trwałej lub przejściowej) lub niepełnosprawności umysłowej, upośledzenia lub każdej innej przyczyny niesprawności, lub osoba która ukończyła 70 lat.

Strona Intercity.pl używa plików cookies. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Więcej informacji w Polityce bezpieczeństwa

X